Wednesday, October 8, 2014

Mealshakes Sesuai Untuk Sarapan Pagi Kanak-kanak

Tanpa sarapan pagi, kanak-kanak sukar menumpukan sepenuh perhatian, tidak bermaya dan mengantuk pada awal pagi persekolahan.

Pensyarah Kanan, Jabatan Pemakanan dan Dietetik, Universiti Putra Malaysia, Dr Barakatun Nisak Mohd Yusof, berkata sarapan pagi amat penting bagi memulakan hari individu dengan lebih bertenaga selepas lebih lapan jam tidur, terutama otak.

Bagi kanak-kanak sekolah rendah berusia enam hingga 12 tahun, Dr Barakatun menjelaskan, makanan yang rendah kandungan lemak, sederhana protein dan karbohidrat serta tinggi kandungan, vitamin dan mineral adalah yang terbaik untuk kanak-kanak sekolah rendah.



Saya tahu kekadang tu bukan sengaja ibu-ibu  tak sediakan sarapan untuk anak-anaknya, sebab tiada masa terutama ibu yang bekerjaya. Waktu pagi tu memang kritkal. Banyak perkara perlu diselesaikan dalam masa yang singkat sebelum bergerak ke pejabat atau menghantar anak ke sekolah.

Jadi saya mencadangkan kepada ibu-ibu untuk memberikan Mealshakes sebagai ganti sarapan untuk anak anda. Mealshakes sesuai untuk sarapan pagi kanak-kanak. Mealshakes ini mudah disediakan. Tak sampai pun 2 minit, dah boleh terus minum. Banyak khasiat tau! Jom kita kenal kisah menarik mengenai Mealshakes ini

No comments:

Post a Comment