Sunday, October 12, 2014

Salam Aidiladha 2014

Assalamualaikum ..5hb Oktober 2014.. Semua umat Islam menyambut hari raya Aidiladha..Tahun ni sedih tak balik raya di Melaka jumpa Abah di kampung..Ma lagi la jauh kat Mersing..Walaupun sedih aku tetap membuat persiapan Aidiladha dengan menu Nasi Arab Mandy ( Rempah aku beli ngn Kakak mona (kak iparku).Sedap gak aku buat ( huhu puji diri sendiri) ye la sape nk puji 😉..Aku wat bnyk gak.. ingt kan tak cukup.. aku jemput saudara saje sebab takut tak sedap.Ptg tu kami pergi umah Sedara kat Bayan lepas penang tengok atok esah.Selesai kami pergi meronda -ronda pening,Gurney plaza cuci-cuci mata,tak beli apa pun.Kakak teringin nak makan Nasi Kandar pusing punya pusing bnyk tutup ..last-last pergi Nasmeer Perda layan Mee goreng, Tandori, Nasi dan Roti Nan. Bila perut dah kenyang, kami pun balik..Nasi kat umah pun tak habis..ingat kan nak makan esok. last- last tak boleh makan..Takde rezeki..Masuk tidor dah ngntuk..Salam Aidiladha untuk semua, Abah dan Ma Miss u All..Esok 6hb ade kenduri pulak depan Rumah.. dan ade makan - makan pulak kat umah adik menu mee rebus.Ermm sedap gak! Itu la cite ku di Aidiladha

No comments:

Post a Comment